Saskia den Otter

Saskia den Otter

AAN DE SLAG MET HOOFDSTUK 1

“Prachtig boek, ik heb het boek ook meteen besproken in mijn zomervlog www.jufsas.com/post/tweedezomervlog-juf-sas-2021 en ik heb verteld dat ik aan het testpanel meedoe. Ik vind het boek erg duidelijk, mooi opgebouwd en rustige illustraties, de QR codes werken prima.”

TEKENINGEN HOOFDSTUK 1

AAN DE SLAG MET HOOFDSTUK 2

“Ik merk dat ik vaak te snel wil gaan, vaak moest ik mezelf weer vermanen rustig Sas (beetje aard van het beestje). Tempo aanpassen met een muziekje maakt je wel heel
ontspannen.

Ik zag opeens dat mijn hand heel veel lijnen heeft…..biZar, ook heel mooi om de dahlia zo goed te bekijken.

TEKENINGEN HOOFDSTUK 2

TEKENINGEN HOOFDSTUK 3

Benieuwd naar mijn bevindingen over het boek? Start op: 14.50.

TEKENINGEN HOOFDSTUK 4

Benieuwd naar mijn bevindingen over hoofdstuk 4? Bekijk de video!

TEKENINGEN HOOFDSTUK 5

“In dit hoofdstuk heb ik geleerd om met 1 oog en de zoeker stap voor stap en in alle rust mijn hand te tekenen. Hoofdstuk 5 is een logische stap na de vorige hoofdstukken, omdat ik nu geleerd heb om te tekenen in een traag tempo en om niet naar je papier te kijken maar naar het object dat je tekent. Als je dat niet door hebt, ga je veel te snel en schakel je niet je brein uit die al van alles voor je invult.

Bij mijn eerste hand had ik een pose die best moeilijk was om een half uur vol te houden, misschien kan dat er nog bij
vermeld worden, neem een makkelijke pose aan. Bij hand twee nam ik veel meer de tijd en ontspanning en dat zie je
terug in de tekening. Daar ben ik echt blij mee.”

TEKENINGEN HOOFDSTUK 6

“De negatieve ruimten leren zien en tekenen is een belangrijke deelvaardigheid van het leren tekenen, omdat je dan eigenlijk alles kunt tekenen wat je wilt als je weet wat negatieve ruimten zijn. Dit was een prima oefening om je nog bewuster te laten worden van de negatieve ruimten.

Het is erg leuk om zo stap voor stap door het boek te gaan.”

VAN START MET HOOFDSTUK 7

“Je kijkt waar een lijn naar toe gaat, hoe de lijn loopt, je denkt niet aan een fiets. ”

TEKENINGEN HOOFDSTUK 7

VAN START MET HOOFDSTUK 8

“De overgang van plat naar ruimte vindt ik best groot. Door de negatieve ruimten van een voorwerp te tekenen, kan/heb/ben ik meer in staat om niet naar het voorwerp te kijken maar om de lijnen te volgen en de ruimte om het voorwerp te zien. ”

TEKENINGEN HOOFDSTUK 8

VAN START MET HOOFDSTUK 9 en 10